Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(38)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(30)
dostępne
(19)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Biblioteka Międzywydziałowa
(11)
Biblioteka WEiZ
(20)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Adamik Anna Iwona
(2)
Czakon Wojciech
(2)
Grabiwoda Barbara
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Sznajder Andrzej
(2)
Armstrong Gary
(1)
Bek-Gaik Bogusława
(1)
Bielska Aleksandra (ekonomia)
(1)
Biernacki Michał
(1)
Biliński Witold
(1)
Blanchard Olivier (1952- )
(1)
Błażkiewicz Sebastian
(1)
Chojnacka Ewa (ekonomia)
(1)
Dittmann Paweł (1950- )
(1)
Dobroszek Justyna
(1)
Domański Jarosław
(1)
Dudzik Teresa (1952- )
(1)
Dąbrowski Marek (1951- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gałczyński Marcin
(1)
Gurgul Henryk (1953- ) Autor
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Jakubiak Krzysztof (marketing)
(1)
Jankielewicz Maciej
(1)
Kahn Michael N
(1)
Kaniewska-Sęba Aleksandra
(1)
Kardaś Aleksandra
(1)
Karwowski Mariusz
(1)
Kobus Martyna
(1)
Koop Gary
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kozielski Robert
(1)
Kozielski Robert (1968- )
(1)
Kozłowska Antonina
(1)
Kołosowska Bożena (1956- )
(1)
Kur Jerzy
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Macuda Małgorzata
(1)
Malinowski Szymon Piotr
(1)
Masłowska-Pietrzak Kamilla
(1)
Materna Grzegorz
(1)
Matyja Piotr
(1)
Matysek-Jędrych Anna
(1)
Mazuchowska Beata
(1)
Michalak Jan (ekonomia)
(1)
Mintzberg Henry (1939- )
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Mucha Krystian
(1)
Nowak Marta (finanse)
(1)
Pawłowicz Bohdan
(1)
Pietrzak Tomasz (19..-2018)
(1)
Piątkowski Wiktor
(1)
Piłacik Joanna
(1)
Pogorzelski Jacek
(1)
Popkiewicz Marcin
(1)
Rae Leslie
(1)
Rosen Keith
(1)
Sikora Tomasz (ekonomia)
(1)
Smółka Paweł
(1)
Socha Agnieszka (ekonomia)
(1)
Sordyl Marta
(1)
Stępień-Andrzejewska Joanna (1973- )
(1)
Suder Marcin
(1)
Surowicz Agnieszka
(1)
Szczęsna Ewa
(1)
Szymańska Katarzyna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Tokarski Andrzej
(1)
Tokarski Maciej
(1)
Truskolaski Szymon
(1)
Turaliński Kazimierz
(1)
Wajda-Lichy Marta
(1)
Wallusch Jacek
(1)
Wiatr Michał
(1)
Witek-Hajduk Marzanna K
(1)
Wnuk-Pel Tomasz
(1)
Woźniak Henryk
(1)
Wąsik Dorota
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zapolska-Szcześniak Sylwia
(1)
Śnieżek Ewa
(1)
Żurawska Joanna (rachunkowość)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(37)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(14)
Menedżerowie
(8)
2001
(1)
Analitycy rynku
(1)
Księgowi
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. kontrolingu
(1)
Specjaliści ds. rachunkowości zarządczej
(1)
Specjaliści ds. szkoleń
(1)
Temat
Marketing
(6)
Zarządzanie
(6)
Organizacja
(3)
Rachunkowość zarządcza
(3)
Badania marketingowe
(2)
Controlling
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Nastolatki
(2)
Nawyki konsumenckie
(2)
Pokolenie Z
(2)
Rachunkowość
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Technologie mobilne
(2)
Zakupy
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Alianse strategiczne (biznes)
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza rynku
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania rynku
(1)
Bilans cieplny (geofizyka)
(1)
Branding (marketing)
(1)
Business to Business (model)
(1)
Coaching
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Gazy cieplarniane
(1)
Gospodarka
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informatyzacja
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Klimat
(1)
Konkurencyjność
(1)
Księgowi
(1)
Makroekonomia
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing sportowy
(1)
Matematyka
(1)
Metodologia
(1)
Modele biznesowe
(1)
Obsługa klienta
(1)
Organizacja i zarządzanie
(1)
Paleoklimatologia
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Prognozowanie
(1)
Projektowanie badań naukowych
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Usługi
(1)
Wpływ na środowisko
(1)
Wywiad gospodarczy
(1)
Zachowania organizacyjne
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zmiany klimatyczne
(1)
Znaki towarowe
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(22)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
38 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Najważniejsze zasady znakomitej obsługi klientów Żelazna zasada: dla klientów to ty jesteś firmą Czym jest znakomita obsługa klientów Znakomitaobsługa klientów to skuteczność Znakomitaobsługa klientów to upewnianie i uspokajanie Znakomitaobsługa klientów to prezentowanie się ... Znakomitaobsługa klientów to empatia Znakomitaobsługa klientów to reakcja Klient ma zawsze... być klientem Znakomita obsługa klientów - jak to robić Jedynym wyjściem jest szczerość Reguły są po to, aby od nich odstępować (także ta).. Zdobywanie zaufania Weź sprawy w swoje ręce Zamień się w słuch Zadawaj inteligentne pytania Przydatne słowa i zdania Komunikacja niewerbalna w kontaktach osobistych Prowadzenie rozmów telefonicznych Globalna wioska. Różnice kulturowe a obsługa klientów Różnice pokoleniowe: obsługa klientów w różnym wieku Komunikacja w ramach znakomitej obsługi klientów Współpracownicy jako partnerzy: komunikacja wewnętrzna Diabeł tkwi w szczegółach Dobra sprzedaż to dobra obsługa - dobra obsługa to dobra sprzedaż Komunikacja z klientami w erze cyfrowej Sztuka pisania e-maili Pozytywna reakcja na negatywne opinie Zawsze doceniaj wartość szczerego podziękowania Rozwiązywanie problemów Bądź świetnym ratownikiem Zasady ratowania sytuacji Naucz się przepraszać Zmień klientów na lepsze Uczciwie rozwiąż problem Rozwiązywanie problemów w erze cyfrowej Ratowanie sytuacji: styl mediów społecznościowych Klienci z piekła rodem są również klientami Klienci z piekielnego panteonu niesławy Zadbaj o siebie, żebyś mógł sprawnie obsługiwać klientów Opanuj sztukę zachowania spokoju Zawsze bądź profesjonalistą Pierwsza zasada zawodowca: nigdy nie przestawaj się uczyć Nagradzanie siebie Ćwiczenia umiejętności w zakresie obsługi klientów
Sygnatura czytelni BWZ: VI E 51
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6152 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miejsce wydania za stroną internetową wydawcy.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla wykładowców i studentów.
Rynek dóbr Składniki PKB Popyt na dobra Czynniki określające równowagę rynku dóbr Inwestycje równają się oszczędnościom - alternatywny sposób podejścia do równowagi na rynku dóbr Czy rząd jest wszechmocny? ostrzeżenie Rynki finansowe Popyt na pieniądz Wyznaczanie stopy procentowej, Wyznaczanie stopy procentowej, II (podrozdział fakultatywny) Dwa alternatywne sposoby ujęcia stanu równowagi Rynki finansowe i rynki dóbr: Model IS-LM Rynek dóbr i krzywa IS Rynki finansowe i zależność Łączna analiza krzywych Wykorzystanie kombinacji różnych rodzajów polityki Jak model IS_LM pasuje do rzeczywistości? Rynek pracy Wycieczka po rynku pracy Zmiany bezrobocia Ustalanie płac Ustalanie cen Naturalna stopa bezrobocia Dokąd zmierzamy dalej Model AD-AS Łączna podaż popyt Równowaga w okresie krótkim i w okresie średnim Skutki ekspansywne j polityki pieniężnej. Zmniejszanie deficytu budżetowego Zmiany cen ropy naftowej Naturalna stopa bezrobocia i krzywa Phillipsa Inflacja oczekiwana inflacja i bezrobocie Krzywa Phillipsa Inflacja, aktywność gospodarcza i wzrost nominalnej podaży pieniądza Produkcja, bezrobocie i inflacja Skutki wzrostu pod pieniądza. . – Dezinflacja Wzrost gospodarczy Mierzenie poziom użycia Wzrost gospodarczy w krajach rozwiniętych po 1950 r. Szersze spojrzenie na zmiany wzrostu gospodarczego w czasie I przestrzeni Wzrost gospodarczy - uwagi wstępne oszczędności, akumulacja kapitału i produkcja Interakcje między produkcją a kapitałem Konsekwencje różnych wielkości stóp oszczędności Uchwycenie znaczenia rzędu wielkości Kapitał fizyczny a kapitał ludzki Postęp techniczny i wzrost Postęp techniczny i stopa wzrostu Determinanty postępu technicznego Ponownie o faktach dotyczących wzrostu Postęp techniczny okres krótki, średni długi Wydajność, produkcja i bezrobocie w krótkim okresie Wydajność i naturalna stopa bezrobocia Postęp techniczny, destrukcja i tworzenie oraz efekty dystryburyjne Instytucje, postęp techniczny i wzrost oczekiwania: podstawowe narzędzia Nominalne i realne stopy procentowe Nominalne i realne stopy procentowe a model lS-LM Wzrost podaży pieniądza, inflacja oraz nominalne i realne stopy procentowe oczekiwana bieżąca wartość z dyskontowana .. Oczekiwania na rynkach finansowych obligacje-ich ceny i dochodowość Rynek akcji i zmiany cen akcji. Bańki spekulacyjne, przejściowa moda i ceny akcji oczekiwania, konsumpcja i inwestycje Konsumpcja Inwestycje Zmienność konsumpcji i inwestycji oczekiwania, produkcja i polityka ekonomiczna . . . . . oczekiwania a decyzje: podsumowanie Polityka monetarna, oczekiwania i produkcja Redukcja deficytu, oczekiwania i produkcja Gospodarka otwarta otwartość rynków dóbr i rynków finansowych otwartość rynku dóbr Otwartość rynków finansowych Rynek dóbr w gospodarce otwartej Relacja IS w gospodarce otwartej Produkcja w stanie równowagi a bilans handlowy Wzrost popytu (krajowego lub zagranicznego) Deprecjacja, bilans handlowy i produkcja Analiza dynamiczna: krzywa J oszczędności, inwestycje i bilans handlowy Produkcja, stopa procentowa i kurs walutowy Równowaga na rynku dóbr Równowaga na rynkach finansowych Połączenie rynków dóbr i rynków finansowych Skutki polityki gospodarczej w gospodarce otwartej Stałe kursywa walutowe Systemy walutowe Kryzysy walutowe przy stałych kursach walutowych Dynamika kursu walutowego w systemie kursów płynnych Wybór systemu kursowego Zjawiska patologiczne Depresje i zastoje Dezinflacja, deflacja i pułapka płynności Wielki Kryzys Zastój gospodarki japońskiej Wysoka inflacja Deficyty budżetowe a kreacja pieniądza Inflacja a realna podaż pieniądza Deficyty, renta emisyjna i inflacja W jaki sposób hiperinflacje dobiegają końca? Czy politykom gospodarczym należy narzucić ograniczenia? Niepewność i polityka Wielka polityka i polityka makroekonomiczna Polityka monetarna Optymalna stopa inflacji Projektowanie polityki monetarnej Działania Systemu Rezerwy Federalnej(Fed)Polityka fiskalna ograniczenie budżetowe państwa Cztery zagadnienia z zakresu polityki fiskalnej Budżet Stanów Zjednoczonych: stan bieżący i perspektywy Ewolucja makroekonomii Keynes i Wielki Kryzys synteza neoklasyczna Krytyka oparta na racjonalnych oczekiwaniach Powszechnie podzielane przekonania Globalny kryzys Globalna recesja Czynnik sprawczy: spadek cen domów w Stanach Zjednoczonych Mechanizmy wzmacniające kryzys: dźwignia, złożoność, płynność Od kryzysu finansowego do kryzysu makroekonomicznego Reakcje polityki gospodarczej na kryzys Widoki na przyszłość. Europejska integracja gospodarcza i walutowa Dlaczego Europejczycy zawszę byli przeciwni wahaniom kursów walutowych? Historia walutowa Europy od okresu powojennego do dnia dzisiejszego Europejski System Banków Centralnych: struktura i celę Euro: Kraje należące do unii walutowej i pozostające poza nią Czy Europa jest optymalnym obszarem walutowym? Pierwszych dziesięć lat euro (1999-2009) Czy kraje spoza strefy euro powinny do niej dołączyć? Uwagi w prowadzające do systemu rachunków narodowych Wprowadzenie do ekonometrii
Sygnatura czytelni BWZ: I D 84
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5746 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu / redakcja naukowa Wojciech Czakon. - Wydanie 3. rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2016. - 459 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla badaczy nauk o zarządzaniu, studentów i doktorantów.
Metodologia nauk o zarządzaniu Jerzy Niemczyk Rozwój nauki Empiryzm i dedukcja w metodologii nauk społecznych Podejścia idiograficzne i nomotetyczne w metodologii nauk społecznych Badania ilościowe i jakościowe w naukach społecznych Polimorfizm w metodologii nauk społecznych Metodologia zarządzania - od fundamentalizmu do pluralizmu Łukasz Sułkowski Metodologia i epistemologia zarządzania Typy metod stosowanych w zarządzaniu „Metoda naukowa" zarządzania? Pluralizm metodologiczny zarządzania Metodologia paradygmatu dominującego w zarządzaniu Metodologia paradygmatu alternatywnego w zarządzaniu Oryginalność w badaniach naukowych w dyscyplinie zarządzania Janusz Strużyna Oryginalność badań naukowych oparta na wypełnianiu luki wiedzy Deklarowana przewaga problematyzacji nad zapełnianiem luki wiedzy Krótkie uzupełnienie typów problematyzowanych założeń Społeczne uwarunkowania oceny oryginalności naukowej Rygor metodologiczny Wojciech Czakon Istota rygoru metodologicznego Znaczenie rygoru w rozwoju nauk o zarządzaniu Rygor badań ilościowych - zagadnienie pomiaru Rygor badań interpretatywnych - zagadnienie wiarygodności Formułowanie i wartościowanie problemów naukowych Jerzy Niemczyk Lokowanie problemów naukowych w naukach o zarządzaniu Dochodzenie do problemów naukowych Wartościowanie problemu naukowego w naukach o zarządzaniu Metodyka systematycznego przeglądu literatury Wojciech Czakon Uwarunkowania badania literatury w naukach o zarządzaniu Istota systematycznego przeglądu literatury Procedura systematycznego przeglądu literatury Ocena przydatności systematycznego przeglądu literatury Metodyka metaanalizy w naukach o zarządzaniu Anna Gondek, Karolina Mazur Miejsce metaanalizy w badaniach naukowych Procedura metaanalizy Procedura wnioskowania statystycznego w metodyce metaanalizy Metaregresja Specyfika metaanalizy stosowanej w naukach o zarządzaniu Wprowadzenie do badań jakościowych w naukach o zarządzaniu Katarzyna Czernek Paradygmaty w naukach o zarządzaniu Pojęcie i przesłanki stosowania badań jakościowych Charakterystyka badań jakościowych na tle badań ilościowych Procedura badawcza Zastosowanie studiów przypadku w badaniach nauk o zarządzaniu Wojciech Czakon Istota studiów przypadku Cele studiowania przypadków Procedura prowadzenia studium przypadku Ocena przydatności studiowania przypadków Metody eksperymentu i symulacji w naukach o zarządzaniu Ewa Stańczyk-Hugiet Metody eksperymentu Metody symulacji Triangulacja - łączenie metod badawczych i urzetelnienie badań Sylwia Stańczyk Rozwój triangulacji metod Typy triangulacji Techniki łączone w triangulacji Triangulacja w badaniach kultur organizacyjnych Uwarunkowania stosowania triangulacji Procedura i praktyka triangulacji metod Metodologiczne problemy ujęcia narracyjnego w badaniach nad organizacjami. Dyskurs organizacyjny Bartłomiej J. Gabryś Istota procesu powstawania wiedzy teoretycznej Założenia teoretyczne modelu procesowego Ujęcie narracyjne i jego konsekwencje metodologiczne Egzemplifikacja wykorzystania analizy narracji Metody ilościowe w naukach o zarządzaniu - miejsce badań operacyjnych i modelowania ekonometrycznego Tomasz Wachowicz Modele badań operacyjnych Modelowanie ekonometryczne Ilościowe badanie i operacjonalizacja zjawisk w naukach o zarządzaniu Wojciech Dyduch Cel i przebieg badań z wykorzystaniem metod ilościowych Od analizy literatury do hipotez badawczych Gromadzenie danych Przeprowadzenie badań i analiza danych Metodyczne aspekty budowy modeli zachowań konsumentów na rynku Sławomir Smyczek Istota i rodzaje modeli zachowań konsumentów Podstawy metodyczne budowy modeli rynkowych zachowań konsumentów Zaawansowane testowanie modeli badawczych Justyna Światowiec-Szczepańsha Podstawowe założenia modelowania strukturalnego Procedura modelowania strukturalnego Przykład modelowania strukturalnego Analiza sieciowa w naukach o zarządzaniu Patrycja Klimas Istota analizy sieciowej Procedura przeprowadzania analizy sieciowej Zastosowanie analizy sieciowej w naukach o zarządzaniu Metody wielokryterialnej analizy decyzyjnej w ilościowych badaniach naukowych Tomasz Wachowicz Charakterystyka wielokryterialnego problemu decyzyjnego Procedura postępowania w procesie rozwiązywania wielokryterialnego problemu decyzyjnego Metody prowadzenia analizy trade-off Paradygmaty i teorie w naukach o zarządzaniu Łukasz Sułkowski Rozumienie teorii w zarządzaniu Rodzaje teorii w zarządzaniu Paradygmat jako podstawa teorii organizacji i zarządzania Klasyfikacje paradygmatów zarządzania Strategie tworzenia teorii w naukach o zarządzaniu
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 333 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VII C 15
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 145359 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145358 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. E 5789 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miejsce wydania według serwisu e-isbn.
Bibliografia na stronach [129]-134. Indeks.
Dla osób zwiazanych z organizacjami pozarządowymi, studentów i pracowników naukowych zainteresowonych tematem.
Definicje i postawy wobec ryzyka Wymiary i pojmowanie ryzyka Postawy wobec ryzyka Kategorie ryzyka Kategorie ryzyka w działalności organizacji non profit i ich weryfikacja Zarządzanie ryzykiem Konieczność zarządzania ryzykiem Proces zarządzania ryzykiem według The Nonprofit Risk Management Center Krok 1. Ustalenie kontekstu Krok 2. Ocena ryzyka Krok 3. Podjęcie decyzji i ich zakomunikowanie Krok 4. Działanie Krok 5. Kontrolowanie i korygowanie Rozdział 4. Ubezpieczenia jako narzędzie w zarządzaniu ryzykiem 73 Doświadczenia w Polsce Oferta ubezpieczeń w USA Model zarządzania ryzykiem w trzecim sektorze Określenie założeń Model procesu zarządzania ryzykiem Załącznik. Charakterystyka badania kwestionariuszowego.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 377 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XII G 100
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147932 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6008 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Matematyka dla kierunków ekonomicznych : przykłady i zadania wraz z repetytorium ze szkoły średniej / Henryk Gurgul, Marcin Suder. - Wydanie VIII uzupełnione, poprawione i dostosowane do zdalnej formy nauczania, uwzględniające podstawowy program matematyki również na kierunkach technicznych. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2023. - 790, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Bibliografia na stronie [791].
1. Repetytorium 1.1. Elementy logiki, zbiory i relacje 1.1.1. Rachunek zdań 1.1.2. Funkcje zdaniowe. Kwantyfikatory 1.1.3. Formy zapisu twierdzeń i definicji 1.1.4. Zbiory 1.1.5. Iloczyn kartezjański zbiorów 1.1.6. Rodzaje i własności relacji 1.2. Działania na liczbach rzeczywistych oraz wyrażeniach algebraicznych 1.2.1. Podstawowe działania w zbiorze liczb rzeczywistych 1.2.2. Pojęcie logarytmu 1.2.3. Wartość bezwzględna i cecha 1.2.4. Silnia i dwumian Newtona 1.2.5. Wzory skróconego mnożenia 1.3. Elementy geometrii na płaszczyźnie 1.3.1. Wektory w płaszczyźnie 1R2 1.3.2. Proste na płaszczyźnie 1.3.3. Równania okręgu i elipsy 1.4. Funkcja i jej własności 1.4.1. Dziedzina, zbiór wartości i wykres funkcji 1.4.2. Funkcja odwrotna 1.4.3. Złożenie funkcji 1.4.4. Parzystość i nieparzystość funkcji 1.4.5. Okresowość funkcji 1.4.6. Monotoniczność funkcji. Ekstrema lokalne funkcji 1.4.7. Wypukłość i wklęsłość funkcji. Punkty przegięcia 1.5. Ciąg liczbowy 1.5.1. Definicja ciągu 1.5.2. Monotoniczność ciągu 1.5.3. Ciąg arytmetyczny i geometryczny 1.6. Przegląd funkcji elementarnych 1.6.1. Funkcja liniowa 1.6.2. Funkcja kwadratowa 1.6.3. Funkcja wielomianowa 1.6.4. Funkcja wymierna 1.6.5. Funkcja potęgowa 1.6.6. Funkcja wykładnicza 1.6.7. Funkcja logarytmiczna 1.6.8. Funkcje trygonometryczne 1.6.9. Funkcje cyklometryczne 1.6.10. Sklejenie funkcji 1.7. Elementy kombinatoryki i rachunku prawdopodobieństwa 1.7.1. Wybrane zagadnienia z kombinatoryki 1.7.2. Elementy rachunku prawdopodobieństwa 2. Elementy algebry liniowej i geometrii analitycznej 2.1. Definicja i rodzaje macierzy 2.2. Działania na macierzach 2.3. Wyznacznik macierzy 2.3.1. Obliczanie wyznaczników macierzy wyższych stopni 2.3.2. Własności wyznacznika 2.4. Rząd macierzy 2.4.1. Własności rzędu macierzy 2.5. Macierz odwrotna 2.5.1. Odwracanie macierzy metodą operacji elementarnych 2.5.2. Zastosowanie macierzy odwrotnej do rozwiązywania równań macierzowych 2.6. Układy równań liniowych 2.6.1. Układy Cramera 2.6.2. Twierdzenie Kroneckera-Capellego 2.6.3. Rozwiązywanie układów równań metodą eliminacji Gaussa 2.7. Wektory i wartości własne macierzy 2.8. Liczby zespolone 2.8.1. Podstawowe własności liczb zespolonych 2.8.2. Interpretacja geometryczna 2.8.3. Postać trygonometryczna liczby zespolonej 2.8.4. Równania wielomianowe w zbiorze liczb zespolonych 2.9. Elementy geometrii analitycznej w przestrzeni 2.9.1. Wektory w przestrzeni 2 9.2. Iloczyn skalarny, wektorowy i mieszany w R3 2.9.3. Proste i płaszczyzny w przestrzeni 3. Zastosowania ekonomiczne teorii macierzy i układów równań 3.1. Tablice i modele input-output 3.2. Renty gruntowe 3.2.1. Renty ekstensywne 3.2.2. Renty intensywne 3.3. Teoria kosztów komparatywnych - przykład 3.4. Zastosowanie wartości własnych i wektorów własnych 4. Granica ciągu liczbowego 4.1. Definicja granicy ciągu liczbowego. Ciągi zbieżne 4.2. Ciągi rozbieżne 4.3. Podstawowe twierdzenia dotyczące granic 4.3.1. Działania na granicach 4.3.2. Działania na nieskończonościach 4.3.3. Symbole nieoznaczone 4.4. Obliczanie granic ciągów 4.4.1. Twierdzenie o trzech ciągach 4.4.2. Liczba e jako granica ciągu 5. Elementy matematyki finansowej 5.1. Oprocentowanie, kapitalizacja 5.1.1. Oprocentowanie 5.1.2. Kapitalizacja prosta i złożona 5.1.3. Kapitalizacja zgodna - oprocentowanie dekursywne i antycypatywne 5.1.4. Oprocentowanie w ciągu roku 5.1.5. Metoda liczb procentowych 5.1.6. Kapitalizacja ciągła 5.1.7. Efektywna stopa procentowa 5.1.8. Kapitalizacja przy zmiennej stopie procentowej 5.1.9. Zasada równoważności 5.1.10. Równoważne stopy procentowe i dyskontowe 5.1.11. Oprocentowanie mieszane 5.2. Spłata długów i kredytów 5.2.1. Długi krótkoterminowe 5.2.2. Długi średnioterminowe i długoterminowe 5.2.3. Spłata długu o danych ratach łącznych, zgodna 5.2.4. Ustalenie brakującej raty łącznej 5.2.5. Raty kapitałowe o równych wysokościach 5.2.6. Spłata jednorazowa 5.2.7. Jednorazowa spłata długu przy ratalnej spłacie odsetek 5.2.8. Konwersja długów 5.3. Renty kapitałowe 5.3.1. Renty równoważne 5.3.2. Renty tworzące ciągi arytmetyczny i geometryczny 5.3.3. Renty kapitałowe z uwzględnieniem inflacji 5.4. Metody oceny projektów inwestycyjnych 5.4.1. Metoda kapitałowa 5.5. Wycena papierów wartościowych 5.5.1. Obligacje o stałym oprocentowaniu 5.5.2. Akcje 5.5.3. Modele dywidendy 6. Granica i ciągłość funkcji. Asymptoty 6.1. Granica funkcji w punkcie 6.1.1. Definicja Cauchy‘ego granicy funkcji 6.1.2. Definicja Heinego granicy funkcji 6.2. Granice jednostronne 6.2.1. Granice jednostronne w sensie Cauchy‘ego 6.2.2. Granice jednostronne w sensie Heinego 6.3. Granica funkcji w oo i -oo 6.3.1. Granice w oo i -OD W sensie Cauchy‘ego 6.3.2. Granice w co i -co w sensie Heinego 6.4. Działania na granicach 6.5. Działania na nieskończonościach 6.6. Obliczanie granic funkcji 6.6.1. Granice funkcji wielomianowych 6.6.2. Granice funkcji wymiernych 6.6.3. Granice funkcji niewymiernych 6.6.4. Granice typu 6.6.5. Granice typu 6.6.6. Twierdzenie o trzech funkcjach 6.7. Asymptoty funkcji 6.8. Ciągłość funkcji 6.9. Twierdzenia o funkcjach ciągłych 6.9.1. Twierdzenie Weierstrassa 6.9.2. Własność Darboux 7. Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej 7.1. Pochodna funkcji 7.1.1. Iloraz różnicowy 7.1.2. Pochodna funkcji w punkcie 7.1.3. Pochodna jako funkcja 7.1.4. Pochodne wyższych rzędów 7.2. Twierdzenia dotyczące pochodnych 7.2.1. Twierdzenia o wartości średniej w rachunku różniczkowym 7.2.2. Różniczka funkcji jednej zmiennej 7.2.3. Twierdzenie de l‘Hospitala 7.2.4. Wzór Taylora i Maclaurina 7.3. Zastosowanie pochodnej do badania własności funkcji 7.3.1. Ekstrema i monotoniczność funkcji 7.3.2. Punkty przegięcia i przedziały wypukłości 7.3.3. Badanie przebiegu zmienności funkcji 8. Zastosowania ekonomiczne pochodnej funkcji jednej zmiennej 8.1. Interpretacja ekonomiczna pochodnej 8.2. Podstawowe funkcje w ekonomii oraz ich pochodne 8.2.1. Funkcje kosztu, przychodu i zysku 8.2.2. Funkcja produkcji 8.2.3. Funkcja popytu i podaży 8.2.4. Konsumpcja i oszczędności 8.2.5. Funkcja użyteczności 8.3. Elastyczność funkcji 8.3.1. Wybrane rodzaje elastyczności 8.3.2. Formuła Amoroso-Robinsona 8.4. Funkcje Tórnąuista 8.5. Funkcja trendu 9. Rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej 9.1. Całka nieoznaczona 9.1.1. Definicja i podstawowe własności całki nieoznaczonej 9.1.2. Podstawowe metody całkowania 9.1.3. Całka z funkcji wymiernej 9.1.4. Całkowanie wybranych funkcji niewymiernych 9.1.5. Całki funkcji trygonometrycznych 9.2. Całka oznaczona w sensie Riemanna 9.2.1. Definicja i podstawowe własności całki oznaczonej 9.2.2. Interpretacja geometryczna całki oznaczonej 9.3. Całka niewłaściwa 9.3.1. Całka z funkcji nieograniczonej 9.3.2. Całka w przedziale nieograniczonym 9.3.3. Całka niewłaściwa a pole powierzchni 10. Przykłady ekonomicznych zastosowań całki oznaczonej 10.1. Ekonomiczna interpretacja całki oznaczonej 11. Szeregi liczbowe i potęgowe 11.1. Szereg liczbowy 11.1.1. Definicja i podstawowe własności szeregu liczbowego 11.1.2. Badanie zbieżności szeregów z definicji 11.1.3. Kryteria zbieżności szeregów o wyrazach nieujemnych 11.1.4. Szeregi naprzemienne 11.2. Szeregi potęgowe 11.2.1. Obszar zbieżności szeregu potęgowego 11.2.2. Suma szeregu potęgowego 12. Funkcje dwóch zmiennych 12.1. Podstawowe pojęcia 12.2. Ciąg i granica ciągu w przestrzeni R2 12.3. Granica i ciągłość funkcji w przestrzeni R2 12.4. Rachunek różniczkowy funkcji dwóch zmiennych 12.4.1. Pojęcia różniczkowalności i pochodnych cząstkowych 12.4.2. Pochodne cząstkowe wyższych rzędów 12.4.3. Gradient i pochodna kierunkowa 12.4.4. Różniczka funkcji dwóch zmiennych 12.5. Ekstrema funkcji dwóch zmiennych 12.5.1. Ekstrema lokalne 12.5.2. Ekstrema warunkowe 12.5.3. Ekstrema globalne funkcji dwóch zmiennych 12.6. Funkcje uwikłane jednej zmiennej 12.6.1. Definicja funkcji uwikłanej 12.6.2. Ekstrema funkcji uwikłanych 12.7. Całka podwójna 12.7.1. Definicja i własności całki podwójnej 12.7.2. Całka iterowana 12.7.3. Zamiana zmiennych w całce podwójnej 12.7.4. Zastosowanie całki podwójnej 13. Zastosowania ekonomiczne funkcji wielu zmiennych 13.1. Relacja preferencji konsumenta 13.2. Funkcja użyteczności 13.2.1. Prawo Gossena dla koszyka dóbr 13.3. Funkcja popytu konsumenta 13.4. Funkcje produkcji 13.5. Metoda najmniejszych kwadratów 14. Równania różniczkowe i różnicowe 14.1. Równania różniczkowe zwyczajne 14.1.1. Definicja i podstawowe pojęcia 14.1.2. Wybrane typy równań pierwszego rzędu 14.1.3. Równanie różniczkowe Bernoulliego 14.1.4. Równania różniczkowe liniowe rzędu II o stałych współczynnikach 14.2. Równania różnicowe 14.2.1. Pojęcie równania różnicowego 14.2.2. Równania różnicowe liniowe o stałych współczynnikach 14.2.3. Równania różnicowe pierwszego rzędu o stałych współczynnikach 15. Zastosowanie równań różniczkowych i różnicowych w ekonomii 15.1. Matematyczny model wzrostu Domara-Harroda 15.2. Model oczekiwań inflacyjnych 15.3. Ciągły dynamiczny model input-output 15.4. Model pajęczyny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153657 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miejsce wydania według bazy ISBN online.
Nazwy tłumaczy oraz nazwa opracowującego dodatek na stronie redakcyjnej.
Indeks.
Techniczna teoria rynku Filary analizy technicznej Dla analityków fundamentalnych Co to jest analiza techniczna? Elementy składowe analizy technicznej Rynek Co to jest wykres? Jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów Korzyści Wróżenie z fusów? Kryształowa kula? Co z zyskami? Żargon, którego nie da się uniknąć Wykres słupkowy Wsparcie i opór Trendy Konsolidacja i korekta Przebicie Formacje kontynuacji trendu Formacje odwrócenia trendu Średnia ruchoma Pęd (momentum) Dywergencja PODSTAWY ANALIZY WYKRESÓW Pojęcia Co decyduje o kształcie wykresu? Brak decyzji i dostosowanie potrzeb Po linii najmniejszego oporu Instynkt stadny Zasięg czasowy analizy Popyt i podaż Co sprawia, że poziomy wsparcia i oporu zostają przełamane? Postrzeganie staje się rzeczywistością Trend i krzywe trendu Linie trendu Wachlarz Dostrzegaj i las, i pojedyncze drzewa Mniej znaczy więcej Ramy czasowe analizy Średnie kroczące Formacje - kiedy rynek potrzebuje wytchnienia Prostokąty (rectangles) Trójkąty (triangles) Flagi (flags) Filiżanka z uszkiem (cup with handle) Formacje - kiedy rynek zmienia zdanie Formacja głowy i ramion (head and shoulders) Podwójny szczyt i podwójne dno (double tops and bottoms) Dzień odwrotu (pne-day reversais) Trójkąty i prostokąty (triangles and rectangles) Zaokrąglone dna i szczyty (rounded bottoms and tops) Szpikulce (spikes) Formacje - eksplozje Luki startowe (breakaway gaps) Luki ucieczki (continuation gaps) Luki wyczerpania (exhaustion gaps) Inne luki Korekty z perspektywy Właściwa droga Manowce ANALIZA TECHNICZNA W PRAKTYCE Nie tylko cena Szerszy kontekst Czy rynek może mieć nieodpowiednią szerokość? Segmenty rynku i sektory przemysłu Pęd (momentum) Dywergencja Wolumen obrotów Akumulacja i dystrybucja Wolumen skumulowany Czas Proporcje Cykle Nastroje na rynku Wskaźniki nastroju Pomiar wpływu nastrojów na rynek Subiektywna ocena Nastroje społeczne Analiza fundamentalna w rzeczywistości jest analizą techniczną Analiza międzyrynkowa (intermarket analysis) Najważniejsze rynki Relacje wewnątrzrynkowe Co świadczy o atrakcyjności papierów wartościowych? Trend i pęd Wolumen obrotu Relatywna siła (rynku, sektora, pojedynczej akcji) Wybór sektora Baza i wybicie Zwrot i ryzyko. Czy akcja jest warta uwagi? Jak zmierzyć potencjalne korzyści? Czy transakcja jest opłacalna? Czasem najlepsza transakcja to ta, której nie przeprowadzisz To nie operacja mózgu Licencja analityka Pozwól rynkowi przemówić Motyw i wariacje na jego temat Wielokrotnie występujące części ciała W rzeczywistości nic nie jest takie jak w podręczniku, więc bądź elastyczny PROCES INWESTYCYJNY Dobrze, a teraz to zróbmy Skąd wiadomo, że jest się w błędzie Testowanie linii trendu Czasem warto się pomylić Ostrzegawcze deformacje Deformacje i ograniczenie strat Kiedy sprzedać Koniec trendu Docelowa cena została osiągnięta Bezwzględny stop Czy kupiłbyś akcję po bieżącej cenie? Bessa Co się dzieje podczas bessy? Kilka słów o twoim ego Pamiętaj, po co inwestujesz NARZĘDZIA I STUDIA PRZYPADKÓW Czego potrzebujesz na początek? Dane w czasie rzeczywistym Oprogramowanie do tworzenia wykresów Internet Przybory kreślarskie twojego dziecka Skonstruuj własny zestaw narzędzi Cele analizy technicznej Narzędzia dla każdego obszaru Narzędzia łączone Rady końcowe Studium przypadku. Świat idealny Czy warunki są korzystne dla inwestycji w akcje? Wybór sektora rynku Wybór akcji w ramach sektora Ocena ryzyka Zwieńcz dzieło Studium przypadku. Świat rzeczywisty Studium przypadku. Dziwny jest ten świat Ocena propozycji brokera Kiedy akcje rekomendowane przez twojego brokera nie są warte uwagi Ostrzeżenie o nadchodzącym przebiciu Potwierdzenie jest niezbędne Co sprawia, że akcja staje się warta uwagi? Porównaj akcję z rynkiem Porównaj akcje ze sobą W DALSZĄ DROGĘ Wprowadzenie do wykresów świecowych Czytanie ze świec japońskich Podstawowe świece Formacje odwrócenia trendu Formacje kontynuacji trendu Doji Świece doji w praktyce Cykle Czym jest cykl? Fale Elliotta Wprowadzenie Pojęcia, o których mogłeś słyszeć Pozycje otwarte Wstęgi Bollingera Wskaźnik względnej siły (RSI) Oscylator stochastyczny RSI a oscylator stochastyczny Wachlarz (fan lines) Poziomy (zniesienia) Fibonacciego MACD Ticki TRIN (indeks Armsa) Punkty zwrotu Wykresy punktowo-symboliczne Cała prawda o analizach telewizyjnych Dodatek. Zabawa z technicznym żargonem Podwójny odwrócony kręciołek Pułapka na niedźwiedzia Odbicie zdechłego kota Whipsaw Katapulta Spodki Terminy używane w odniesieniu do japońskich wykresów świecowych Kilka ostatnich przemyśleń Aplikacje do analizy technicznej dostępne dla inwestorów na rynku polskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145832 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miejsce wydania według bazy ISBN online.
Bibliografia na stronach [305]-311.
Badania marketingowe na rynku business-to-business System informacji marketingowej Specyfika sfery business-to-business jako obszaru badań marketingowych Proces badań marketingowych Badanie rynku a badanie marketingu Rynek Atrakcyjność rynku i prognozy jego rozwoju Firma a konkurenci Klienci: potrzeby, oczekiwania i preferencje Sprzedaż Podstawowa analiza sprzedaży Lejek sprzedaży Działalność sił sprzedaży Finansowe aspekty sprzedaży Relacje z klientami Jakość relacji Satysfakcja Rekomendacja Lojalność Wartość klienta (wartość relacji z klientem) Oferta Jakość produktów i usług Ceny Komunikacja marketingowa Testy komunikacji marketingowej Skuteczność i efektywność komunikacji marketingowej Wizerunek i marka przedsiębiorstwa Wizerunek Świadomość marki Kapitał marki Aspekty metodyczne badań marketingowych Konceptualizacja badania Dobór badanej próby Jakość badań Metody pomiaru przy zbieraniu danych ze źródeł pierwotnych Wywiady Ankiety Kwestionariusz i scenariusz - narzędzia pomiaru w ankiecie i wywiadzie Obserwacje Eksperyment
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 239 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145585 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie projektami : ludzie - procedury - wyniki / Jerzy Kisielnicki. - Wydanie 3 zmienione. - Piaseczno : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2017. - 343 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony [325]-334. Indeks.
Dla studentów kierunków: ekonomicznych, zarządzania, inżynierii produkcji oraz słuchaczy studiów MBA i innych studiów podyplomowych, a także dla menedżerów i osób uczestniczących w projektach różnego typu.
Projekt i jego charakterystyka Analiza systemowa i inżynieria informacyjna jako podstaw a zarządzania projektami o podstawowych typach projektów i ich otoczeniu Rola projektów w strategii rozwoju organizacji Dylematy kierownika projektu, czyli miękkie i twarde problemy zarządzania projektami ocena efektywności, czyli czy opłaca się projekt realizować Zarządzanie procesem projektowaniu Podstawy metodyczne Fazy projektu - cykl projektowy organizacja procesu zarządzania projektem organizacja zespołów realizujących projekt organizacja wdrażania projektu Procesy projektowania Zarządzanie jakością Zarządzanie ryzykiem Zarządzanie zmianami Metodyki zwinne (Agile)Monitorowanie projektu Ludzie w projekcie o specyfice czynnika ludzkiego w zarządzaniu projektem Kierownik projektu (Project Manager) i jego rola Style zarządzania, czyli relacje przełożony _ podwładny Konflikty w zarządzaniu projektami i metody ich rozwiązywania System rekrutacji i selekcji, czyli jak budować zespół Systemy motywowania Doskonalenie zespołu Wspomaganie projektowania - narzędzia o narzędziach wspomagających procesy projektowania Matryca logiczna Struktura podziału pracy, czyli Work Breakdown Structure (WBS) Tradycyjny harmonogram realizacji projektu, cdi wykres Gantta Współczesne harmonogramy realizacji projektu, wykresy sieciowe Narzędzia Stosowane w analizie identyfikacji wymagań zamawiających i realizatorów projektu (sponsorów, interesariuszy, stakeholders, użytkowników końcowych) Informatyczna infrastruktura zarządzania projektami, czyli komputerowe narzędzia wspomagania Projekt jako narzędzie pozyskiwania funduszy unijnych Rodzaje funduszy europejskich, w ramach których można pozyskiwać dotacje na realizowanie projektów Polityka regionalna w Polsce Programy operacyjne System instytucjonalny w procesie zarządzania projektami Zarządzanie cyklem życia projektu Po co? Dla kogo? I dlaczego? czyli jak przygotować projekt w praktyce Ewaluacja i kontrola projektów.
Sygnatura czytelni BWZ: IX L 41
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145089, 145087, 145088, 145090, 145116, 145115 (6 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5761 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [177]-181. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych i osób zajmujących się finansami przedsiębiorstw.
1. Elementy składowe strategii finansowania działalności przedsiębiorstwa Andrzej Tokarski Pojęcie strategii finansowania Cele strategii finansowania Zasady strategii finansowania Metody finansowania Determinanty strategii finansowania 2. Charakterystyka strategii finansowania działalności przedsiębiorstwa Kryteria wyboru strategii finansowania Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski Rodzaje strategii finansowania Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski Analiza porównawcza charakterystycznych cech poszczególnych rodzajów strategii finansowania Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski Wskaźniki finansowe a strategia finansowania Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Bożena Kołosowska Trudności w planowaniu strategii finansowania Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski 3. Podstawowe teorie struktury kapitału Ewa Chojnacka Ogólne pojęcia związane z problematyką struktury kapitału Główne teorie struktury kapitału Teorie rynku doskonałego Teorie rynku niedoskonałego (transakcji obciążonych kosztami) Teorie struktury kapitału a strategie finansowania 4. Planowanie strategii finansowania działalności przedsiębiorstwa Bożena Kołosowska Planowanie finansowe - podstawowe zagadnienia Model wewnętrznej stopy wzrostu - konserwatywna strategia finansowania Model stopy wzrostu zrównoważonego - umiarkowana strategia finansowania Sprawozdanie pro forma Docelowa struktura kapitału 5. Analiza strategii finansowania działalności wybranych przedsiębiorstw Spółka X Bożena Kołosowska Spółka Y Ewa Chojnacka Strategia finansowania działalności w spółce niegiełdowej - firma poligraficzna Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski Sektorowa analiza wpływu zmian struktury kapitału na rentowność polskich przedsiębiorstw Ewa Chojnacka
Sygnatura czytelni BMW: VI F 161 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148930 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do ekonometrii / Gary Koop, przełożyła Martyna Kobus. - Wydanie III. - Kraków : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2020. - 406 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Dla studentów oraz osób zajmujących się ekonometrią.
Bibliografia strony [399]. Indeks.
Znaczenie ekonometrii Typy danych ekonomicznych Szeregi czasowe Dane przekrojowe Dane panelowe Pozyskiwanie danych Przekształcanie danych: poziomy i stopy wzrostu Praca z danymi: metody graficzne Szeregi czasowe Histogramy Wykresy w układzie współrzędnych Praca z danymi: statystyki opisowe Wartości oczekiwane i wariancje Korelacja w populacji i kowariancja Nieformalne wprowadzenie do regresji Model regresji prostej Regresja jako linia najlepszego dopasowania Interpretacja oszacowań OLS Ocena dopasowania modelu regresji Podstawowe pojęcia statystyczne w modelu regresji Weryfikacja hipotez z użyciem R2: test F Model regresji wielorakiej Metoda najmniejszych kwadratów w modelu regresji wielorakiej Statystyczne aspekty w modelu regresji wielorakiej Interpretacja oszacowań współczynników w modelu regresji wielorakiej Wybór zmiennych objaśniających w modelu regresji wielorakiej Współliniowość Regresja wieloraka ze zmiennymi binarnymi Binarna zmienna zależna Model regresji prostej Przegląd podstawowych pojęć z rachunku prawdopodobieństwa w kontekście modelu regresji Założenia klasycznego modelu regresji Własności estymatora metody najmniejszych kwadratów parametru Konstrukcja przedziału ufności dla Weryfikowanie hipotez dla parametru Postępowanie w przypadku nieznanej wariancji ? Dowód Twierdzenia Gaussa-Markowa Asymptotyczna teoria w modelu regresji prostej Model regresji wielorakiej Podstawy modelu regresji wielorakiej Wybór zmiennych objaśniających Obciążenia na skutek zmiennych pominiętych Włączenie do modelu nieistotnych zmiennych objaśniających Współliniowość Weryfikowanie hipotez w modelu regresji wielorakiej Test F Test ilorazu wiarogodności Wybór postaci funkcyjnej w modelu regresji wielorakiej Regresja nieliniowa Wybór modelu nieliniowego Testy Walda i mnożników Lagrange‘a Model regresji wielorakiej: osłabienie założeń modelu klasycznego Heteroskedastyczność Kilka rezultatów teoretycznych przy założeniu, że Heteroskedastyczność: estymacja, gdy wariancje składników losowych są nieznane Testowanie heteroskedastyczności Zalecenia w pracy empiryczne Autokorelacja w modelu regresji Własności autokorelacji składnika losowego Estymator GLS w modelu regresji z autokorelacją składników losowych Testowanie autokorelacji składnika losowego Metoda zmiennych instrumentalnych Zmienna objaśniająca jest zmienną losową niezależną od składnika losowego Zmienna objaśniająca jest skorelowana ze składnikiem losowym Dlaczego zmienne objaśniające mogą być skorelowane ze składnikiem losowym Asymptotyczna teoria w metodzie OLS i zmiennych instrumentalnych Jednowymiarowa analiza szeregów czasowych Notacja w analizie szeregów czasowych Trend w szeregach czasowych Funkcja autokorelacji Model autoregresji Model AR(1) Rozszerzenia modelu AR(1) Testowanie AR(p) z trendem deterministycznym Stacjonarność Modelowanie zmienności Zmienność cen aktywów Autoregresyjna warunkowa heteroskedastyczność (ARCH) Dodatek. Modele MA i ARMA Szeregi czasowe i regresja Regresja, w przypadku gdy X i Y są stacjonarnymi szeregami czasowymi Regresja, w przypadku gdy X i Y zawierają pierwiastek jednostkowy Regresja pozorna Kointegracja Zmienne skointegrowane: estymacja i weryfikacja Regresja, gdy Y i X są skointegrowane: model korekty błędem Regresja, w przypadku gdy szeregi Y i X zawierają pierwiastek jednostkowy, ale NIE są skointegrowane Przyczynowość w sensie Grangera w modelu ADL zmiennych skointegrowanych Model autoregresji wektorowej Prognozowanie w modelu VAR Autoregresja wektorowa zmiennych skointegrowanych Zastosowania modeli VAR: funkcje odpowiedzi na impuls i dekompozycje wariancji Teoria prognozowania Modele dla danych panelowych Model uogólniony Modele z efektami jednostkowymi Model z efektami ustalonymi Model z efektami losowymi Rozszerzenia modeli z efektami jednostkowymi Modele zmiennych jakościowej i uciętej Modele zmiennej jakościowej Modele zmiennej dyskretnej Modele wielomianowe Modele zmiennej uciętej Model tobitowy Zmienne całkowitoliczbowe Rozszerzenia Ekonometria bayesowska Przegląd ekonometrii bayesowskiej Liniowy model regresji z naturalnie sprzężonym rozkładem a priori i pojedynczą zmienną objaśniającą Funkcja wiarogodności Rozkład a priori Rozkład a posteriori Porównanie modeli w kontekście modelu regresji prostej Analiza bayesowska modelu regresji prostej z nieznaną wariancją Podstawy matematyki Podstawy rachunku prawdopodobieństwa Podstawowe pojęcia z zakresu asymptotycznej teorii Tworzenie projektu empirycznego Tablice statystyczne Obszar pod krzywą gęstości rozkładu normalnego standardowego Obszar pod krzywą gęstości rozkładu t-Studenta dla różnych stopni swobody Percentyle rozkładu chi-kwadrat Obszar pod krzywą gęstości rozkładu F dla różnych stopni swobody
Sygnatura czytelni BWZ: I E 73
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6238 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wskaźniki marketingowe / pod redakcją Roberta Kozielskiego. - Wydanie 5 poszerzone. - [Piaseczno] : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2017. - 671 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Biblioteka Praktyków Zarządzania)
Miejsce wydania wg strony internetowej wydawcy.
Bibliografia strony [659]-665. Indeksy.
Pomiar marketingu Robert Kozielski Ocena marketingu na poziomie strategicznym Robert Kozielski Jacek Pogorzelski Michał Dziekoński Grzegorz Urbanek Zarządzanie sprzedażą i dystrybucją towarów Robert Kozielski Jacek Dziekoński Marcin Ostachowski Michał Medowski Komunikacja marketingowa Robert Kozielski Jacek Pogorzelski Michał Dziekoński E-commerce Robert Kozielski Grzegorz Mazurek Artur Maciorowski Social media Robert Kozielski Anna Miotk Firma Sunny - rynek B2C Firma B2B Solution - rynek B2B.
Sygnatura czytelni BWZ: VI B 35
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5750 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wskaźniki marketingowe / pod redakcją Roberta Kozielskiego. - Wydanie VI. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2022. - 671 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Biblioteka Praktyków Zarządzania)
Bibliografia strony [659]-665. Indeksy.
Dla studentów zarządzania, kadry kierowniczej.
Pomiar marketingu Robert Kozielski Ocena marketingu na poziomie strategicznym Robert Kozielski Jacek Pogorzelski Michał Dziekoński Grzegorz Urbanek Zarządzanie sprzedażą i dystrybucją towarów Robert Kozielski Jacek Dziekoński Marcin Ostachowski Michał Medowski Komunikacja marketingowa Robert Kozielski Jacek Pogorzelski Michał Dziekoński E-commerce Robert Kozielski Grzegorz Mazurek Artur Maciorowski Social media Robert Kozielski Anna Miotk Firma Sunny - rynek B2C Firma B2B Solution - rynek B2B.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152710 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(70-lecie Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego)
Miejsce wydania na podstawie strony wydawnictwa: http://www.nieoczywiste.pl/index.php/pl/kontakt.
Bibliografia na stronach [173]-184. Indeks.
Rozdział 1 Model biznesu - istota i znaczenie dla systemu rachunkowości 1.1. Istota modelu biznesu 1.2. Model biznesu a rachunkowość - analiza relacji 1.3. Model biznesu w regulacjach sprawozdawczości organizacji Rozdział 2 Model biznesu - wyzwanie dla rachunkowości zarządczej 2.1. Rachunkowość zarządcza w opracowaniu i analizowaniu modeli biznesu 2.2. Model biznesu a rola specjalistów rachunkowości zarządczej 2.3. Zależności między elementami modeli biznesu - wyniki badań w rachunkowości zarządczej Rozdział 3 Model biznesu - wyzwanie dla rachunkowości finansowej 3.1. Model biznesu w wybranych publikacjach z zakresu sprawozdawczości finansowej 3.2. Bezpośrednie odniesienia do modelu biznesu w standardach sprawozdawczości finansowej lub jego projektach 3.3. Model biznesu a sprawozdanie finansowe przedsiębiorstw - przykład Rozdział 4 Model biznesu - wyzwanie dla sprawozdań z działalności (raportów zarządu) 4.1. Model biznesu w sprawozdaniach z działalności (raportach zarządu) 4.2. Prezentacja modelu biznesu w sprawozdaniu z działalności zgodnie z wytycznymi IASB (IFRS Pmctice Statement Management Commentary) 4.3. Prezentacja modelu biznesu w sprawozdaniu z działalności (raporcie strategicznym) zgodnie z wytycznymi Rady Sprawozdawczości Finansowej (FRC) w Wielkiej Brytanii 4.4. Prezentacja modelu biznesu w sprawozdaniu z działalności zgodnie z wytycznymi KSR 9 4.5. Prezentacja modelu biznesu w raportach strategicznych spółek notowanych na Giełdzie Londyńskiej - wyniki badań Rozdział 5 Model biznesu - wyzwanie dla audytu 5.1. Koncepcja badania sprawozdania finansowego opartego na ryzyku 5.2. Dotychczasowe badania w zakresie roli modelu biznesu w audycie 5.3. Identyfikacja i ocena ryzyka nieodłącznego a model biznesu jednostki 5.4. Identyfikacja ryzyka nieodłącznego przy uwzględnieniu informacji o modelu biznesu - studium przypadku Rozdział 6 Model biznesu - wyzwanie dla raportowania zintegrowanego 6.1. Raport zintegrowany - cel, przeznaczenie i elementy treści 6.2. Model biznesu - kluczowy element treści raportu zintegrowanego 6.3. Ujawnienia na temat modelu biznesu w raporcie zintegrowanym 6.4. Model biznesu w raportach zintegrowanych - wyniki badań literaturowych 6.5. Prezentacja modelu biznesu w raportach zintegrowanych wybranych spółek notowanych na GPW - wyniki badań empirycznych Załącznik. Przegląd definicji modelu biznesu według IIRC
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146444 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologiczne aspekty controllingu / Marta Nowak. - [Piaseczno] : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2017. - 334 strony : ilustracje ; 24 cm.
Miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Bibliografia strony [307]-334.
Psychologiczne aspekty zarządzania controllerami i działami controllingu Istota i sposoby rozumienia controllingu Portret obecnych i przyszłych controllerów Zarządzanie controllerami i działami controllingu Psychologiczne problemy w pracy controllerów Stres w pracy controllera Wypalenie zawodowe controllerów Zjawiska psychologiczne w realizacji zadań controllera i stosowaniu narzędzi controllingu Mechanizmy psychologiczne w planistycznej, budżetowej i koordynacyjnej roli controllera Psychologiczny wymiar zasad i metod budżetowania Zarządzanie konfliktem w sporządzaniu budżetów Partycypacja w budżetowaniu według teorii agencji Psychologiczne problemy z budżetowaniem Zastosowanie modelu teorii oczekiwań do budżetu Style zarządzania budżetowego a przywiązanie do organizacji, kryzys organizacyjny oraz stres związany z pełnieniem określonej roli społecznej Wpływ prognoz zysków na zachowania menedżerów Kontrola związana z budżetem a struktura organizacyjna Wpływ zjawisk psychologicznych na realizację budżetu oraz interpretację przyczyn odchyleń Mechanizmy psychologiczne w analitycznej, doradczej, informacyjnej i sprawozdawczej roli controllerów Controlling we wsparciu menedżerów Komunikacja w controllingu. Controlling w zapobieganiu silosom informacyjnym Wsparcie decyzji menedżerskich oraz raportowanie w kontekście wielości interesów Pomiar i analiza dokonań w świetle psychologii społeczno-poznawczej Umiejscowienie kontroli Systemy motywacyjne oparte na dokonaniach Mechanizmy psychologiczne w decyzjach inwestycyjnych a controlling Charakterystyka, usytuowanie oraz priorytety inwestorów Komunikacja w inwestowaniu Nadmierne przekonanie o utrzymaniu się obecnej sytuacji rynkowej oraz reakcje na pośrednie wartości inwestycji Efekty zakończenia i dyspozycji (predyspozycji) Dążenie i unikanie oraz zbyt niska lub zbyt wysoka pewność siebie Typ osobowości inwestorskiej oddziaływanie emocji indywidualnych i społecznych Problemy z adekwatnością badań oraz wiarygodnością analityków Grupowe podejmowanie decyzji Dysonans poznawczy Controlling w optymalizacji decyzji inwestycyjnych Controlling w kontekście psychologii różnic kulturowych Kultura i jej specyfika a controlling Klasyfikacje kultur w odniesieniu do controllingu Klasyfikacja kultur według G. Hofstede'a Klasyfikacja kultur według GLOBE Klasyfikacja kultur według S. Graya Klasyfikacje kultur według F. Trompenaarsa oraz Ch. Hampden-Turnera Klasyfikacja kultur według E. Halla Klasyfikacja kultur według R. Gestelanda Klasyfikacja kultur według S. Schwartza Klasyfikacja kultur według R. Ingleharta.
Sygnatura czytelni BWZ: X B 33
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144637, 144636 N (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5721 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Coaching salespeople into sales champions : a tactical playbook for managers and executives.
Indeks.
Kres zarządzania Jak zostać coachem sprzedaży Przecież ja już stosuję coaching Jak zostać menedżerem - coachem sprzedaży Pomijana dyscyplina: coaching w sprzedaży Rola coacha sprzedaży - definicja Coach a mentor Dziewięć przeszkód utrudniających coaching zespołu sprzedaży. Konsultant, szkoleniowiec czy coach? Kierownicy nie mają czasu na zarządzanie Znaczenie zobowiązania, jakim jest coaching zespołu sprzedaży. Coaching dla coacha Pięć najważniejszych cech najlepszych coachów sprzedaży Myślenie coacha: sześć reguł mistrzowskiego coachingu Odwieczny dylemat przywódców Dotknąć dna Nie możemy uczyć tego, czego się boimy Obawy silnego lidera Reguła mistrzowskiego coachingu nr 1: uczyń strach swoim sprzymierzeńcem Reguła mistrzowskiego coachingu nr 2: bądź obecny w teraźniejszości. Reguła mistrzowskiego coachingu numer 3: oddzielanie siebie od wyników Reguła mistrzowskiego coachingu numer 4: ukierunkowanie na proces Reguła mistrzowskiego coachingu numer 5: bądź kreatywny Reguła mistrzowskiego coachingu numer 6: przyjmij całkowitą odpowiedzialność za wszystko, co się dzieje Dziewiętnaście najczęstszych wyjaśnień porażek sprzedawców używanych przez kierowników Sześć największych błędów coachingu i sposoby ich uniknięcia Kształtowanie relacji na podstawie własnych historii Błąd coachingu numer 1: wiara w BZDUR-y najbardziej nieuchwytnym wrogiem menedżera Błąd coachingu numer 2: chcemy dla innych więcej, niż oni chcą dla siebie Błąd coachingu numer 3: coaching czy osądzanie? Błąd coachingu numer 4: coaching nie dotyczy coacha Błąd coachingu numer 5: przekazuj pomysły, nie oczekiwania Błąd coachingu numer 6: nieprawidłowe zarządzanie oczekiwaniami Coaching operacyjny Dla kogo prowadzić coaching? Wskaźnik sukcesu "agrowth" określający gotowość do coachingu Maruda nie jest odpowiednim kandydatem Coaching to podejście całościowe Kształtowanie mistrzów sprzedaży "od środka" Co podlega coachingowi? Luka Coaching czy szkolenie? Czego dokładnie może dotyczyć coaching? Dziesięć najważniejszych cech charakteru najskuteczniejszych sprzedawców Siedem typów menedżerów sprzedaży Siedem typów Menedżer rozwiązujący problemy Pytanie jest odpowiedzią Pytania zorientowane na rozwiązanie Prawdziwa motywacja Menedżer poganiacz Popychanie i przyciąganie - prosty model motywowania Pozwól sprzedawcom powiedzieć, co ich motywuje Zapytaj pracowników, jakiego coachingu potrzebują Zastąp motywację opartą na lęku przed konsekwencjami motywowaniem poprzez przyjemność Komunikacja z pozycji obfitości Bezwarunkowe, wymierne i konkretne uznanie Pracownik ma rację nawet wtedy, kiedy jest w błędzie Tworzenie możliwości zamiast udowadniania innym, że są w błędzie. Coaching bez pokrycia i niebezpieczny rodzaj słuchania Menedżer papież Osiem przeszkód uniemożliwiających uważne słuchanie Filtrowanie wypowiedzi rozmówców - zgubna słabość menedżerów.. Tylko fakty proszę Milczenie bywa złotem Koncentracja na przekazie zamiast na rozmówcy Słuchanie osoby a słuchanie w celu zdobycia informacji Ludzie muszą poczuć, że ich wysłuchano Menedżer pewny siebie Nie wierz we wszystko, co sam sobie mówisz Zejdź z utartego szlaku, uwolnij się od umysłowych ograniczeń Bądź ciekawy Przywództwo oparte na wrażliwości Menedżer perfekcjonista Bądź autentyczny, wyrażaj siebie, okaż wrażliwość Zaakceptuj swoje człowieczeństwo Oznaki pojawiania się nowej kultury Wrażliwość a zaufanie Menedżer bierny Zaakceptuj zdrowe konflikty Wykorzystaj przewagę płynącą z coachingu do stawiania wymagań.... Stań po stronie pracowników Wyraźnie mów, czego naprawdę pragniesz dla zespołu "Wyczuwam, że..." Menedżer proaktywny Z punktu widzenia coacha Styl komunikacji menedżera - coacha sprzedaży Coaching: skuteczne prowadzenie rozmowy Przygotowanie do sesji coachingu Anatomia sesji coachingu Formularz przygotowawczy Menedżer - coach sprzedaży Strategiczne pytania związane z coachingiem Model coachingu LEADS Rozmowa o zarządzaniu czasem Rozmowa coachingowa Głębsza analiza - coaching przełomowy Ile coachingu wystarczy? Sztuka angażowania Więź jest wszystkim Wywieranie wpływu Spuścizna menedżera Sztuka komunikacji opartej na zaangażowaniu Zaangażowanie jest zjawiskiem uniwersalnym Tworzenie możliwości zmian Sześć etapów rozmowy angażującej Studium przypadku: angażowanie pracownika w poprawę jakości jego pracy.... Studium przypadku: angażowanie pracownika w większą odpowiedzialność Tworzenie przekonujących komunikatów pisemnych Złudny potencjał Potencjał czyli święty Graal Początek uwodzenia: blask potencjału Wysoka cena zadowolenia z siebie Działanie na bazie potencjału jest niemożliwe Kiedy należy poddać się i odpuścić Sztuka rezygnacji Najwięksi uwodziciele Tworzenie wewnętrznego programu coachingu Rozpoznawanie okazji do zmian Rozliczanie pracowników z obowiązków Tydzień pierwszy: wprowadzenie strategii poprawy wyników - rozmowa angażująca Tydzień drugi: niewielkie spowolnienie czy groźba katastrofy Tydzień trzeci: droga do zwycięstwa Tydzień czwarty: udana zmiana na lepsze Opracowywanie programu coachingu przez menedżera sprzedaży. Jak poprawić wydajność słabego pracownika lub podjąć decyzję o zwolnieniu w ciągu najwyżej 30 dni Zatrudnianie i zwalnianie pracowników Rady z księgi coacha Kilka refleksji na temat pracy menedżera - coacha sprzedaży Księga pytań coacha sprzedaży Księga pytań coacha Zasada 80:20 w odniesieniu do pytań coachingowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150282 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Marketing sportu 2.0 w erze cyfrowej / Andrzej Sznajder. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2021. - 252 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [235]-252.
Charakterystyka rynku sportu i trendy w zachowaniach nabywców 1.1. Rynek sportu i podmioty na rynku sportu oraz ich funkcjonowanie w erze cyfrowej 1.2. Kibice sportowi i zmiany ich zachowań w erze cyfrowej 2. Transformacja cyfrowa i jej znaczenie dla marketingu sportu 2.1. Istota i zakres transformacji cyfrowej 2.2. Rozwój transformacji cyfrowej w organ izacjach sportowych 2.3. Big Data - pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie danych w organizacjach sportowych 2.4. Charakterystyka łańcucha wartości dla klientów klubu sportowego w epoce cyfryzacji 3. Narzędzia cyfrowe i ich zastosowanie przez organizacje sportowe oraz przydatność w marketingu sportu 3.1. Witryny WWW i błogi oraz wlogi 3.2. Media społecznościowe 3.3. Technologie mobilne i sportowe platformy elektroniczne jako aplikacje 3.4. Internet rzeczy IoT oraz rozszerzona rzeczywistość i wirtualna rzeczywistość 3.5. Komunikatory 3.6. Chatboty 3.7. Technologia blockchain 3.8. Reklama wirtualna w sporcie 3.9. Firmy elektroniczne jako nadawcy przekazów z wydarzeń sportowych oraz rozwój platform OTT - Over-the-Top 4. Stadion 3.0 - Inteligentny stadion - koncepcja i charakterystyka 4.1. Koncepcja inteligentnych stadionów i ich rozwój jako efekt trendów zachowań kibiców i ścieżki klienta w obiektach sportowych 4.2. Korzyści dla kibiców sportowych na inteligentnych stadionach 5. Marketing organizacji sportowych jako marketing wielokanałowy w erze cyfrowej 5.1. Koncepcja marketingu sportu jako marketingu wielokanałowego 5.2. Badania marketingowe - segmentacja kibiców sportowych 5.3. Produkty sportu i ich ceny 5.4. Dystrybucja 5.5. Promocja 6. Marketing przez sport, czyli sponsoring w czasach cyfryzacji 6.1. Wzrost znaczenia marketingu przez sport jako uzasadnienie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych 6.2. Nowe możliwości i sposoby działania sponsorów w erze cyfrowej 7. Technologie informacyjno-komunikacyjne w organizacjach sportowych w czasie zagrożenia zdrowotnego dla sportowców i kibiców - w czasie pamdemii w 2020 r. 7.1. Zagrożenie COVID-19jako uwarunkowania stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych 7.2. Nowe rodzaje imprez sportowych - zawody wirtualne i sposoby kształtowania relacji z kibicami w warunkach zagrożenia zdrowotnego 8. Analizy przypadków 8.1. PZPN - Łączy Nas Piłka 8.2. NBA - National Basketball Association 8.3. Ekstraklasa 8.4. La Liga - hiszpańska liga piłki nożnej 8.5. Real Madryt 8.6. FC Barcelona 8.7. Bayern Monachium 8.8. Legia Warszawa 8.9. Cracovia 8.10. Inteligentny Stadion Miejski w Poznaniu 8.11. Bank BNP Panbas
Sygnatura czytelni BWF: XI N 60
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8748 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 723-726.
1. Rachunkowość w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa 1.1. Rys historyczny 1.2. Rachunkowość - istota i zakres 1.3. Podmiot i przedmiot rachunkowości 1.4. Użytkownicy informacji z systemu rachunkowości 1.5. Funkcje i metody rachunkowości oraz cechy informacji finansowej 1.6. Normy prawne i środowiskowe, harmonizacja i standaryzacja rachunkowości 1.7. Rachunkowość finansowa, a rachunkowość zarządcza 2. Ujmowanie zdarzeń gospodarczych w rachunkowości - majątek, kapitał i wynik finansowy przedsiębiorstwa 2.1. Majątek jednostki gospodarczej 2.2. Kapitał jednostki gospodarczej 2.3. Wynik finansowy jednostki gospodarczej i jego podstawowe elementy 2.4. Koszty i przychody a wydatki i wpływy 2.5. Zasada równowagi bilansowej. Zdarzenia gospodarcze 2.6. Wpływ zdarzeń gospodarczych na bilans 3. Konto - podstawy ewidencji księgowej 3.1. Pojęcie oraz istota konta księgowego 3.2. Klasyfikacja i zasady funkcjonowania kont księgowych 3.3. Zasada podwójnego zapisu 3.4. Dzielenie i łączenie kont 3.5. Zestawienie obrotów i sald - czyli kontrola prawidłowości księgowań 3.6. Poprawianie błędnych zapisów księgowych 3.7. Dowody księgowe 3.8. Plan kont 4. Definicje, klasyfikacja oraz ewidencja kosztów i przychodów 4.1. Koszty - istota i podstawowe kryteria klasyfikacyjne 4.1.1. Klasyfikacja kosztów działalności operacyjnej 4.1.2. Klasyfikacja przychodów działalności operacyjnej 4.1.3. Klasyfikacja kosztów i przychodów ze względu na ich wpływ na dochód podatkowy 4.2. Ewidencja kosztów i przychodów działalności operacyjnej 4.2.1. Ewidencja kosztów wyłącznie w układzie rodzajowym 4.2.2. Ewidencja kosztów wyłącznie według funkcji i typów działalności 4.2.3. Ewidencja kosztów równolegle w układach rodzajowym i funkcjonalnym 4.3. Koszty i przychody pozostałej działalności operacyjnej 4.4. Koszty i przychody finansowe 4.5. Ustalenie wyniku finansowego według wyodrębnionych działalności 5. Regulacje rachunkowości w Polsce. Nadrzędne zasady rachunkowości - istota i wpływ na obraz przedsiębiorstwa 5.1. Regulacje rachunkowości w Polsce 5.2. Nadrzędne zasady rachunkowości - istota i wpływ na obraz przedsiębiorstwa 5.2.1. Zasady rachunkowości - potrzeba stosowania 5.2.2. Podstawowe koncepcje rachunkowości 5.2.3. Zasady rachunkowości 5.2.4. Polityka rachunkowości 5.2.5. Wpływ polityki rachunkowości na wynik finansowy przedsiębiorstwa 6. Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa - bilans 6.1. Bilans jako statyczne ujęcie pozycji finansowej jednostki 6.1.1. Podstawowy podział aktywów 6.1.2. Podstawowy podział pasywów 6.2. Szczegółowy podział aktywów 6.2.1. Aktywa trwałe 6.2.2. Aktywa obrotowe 6.3. Szczegółowy podział pasywów 6.3.1. Kapitał (fundusz) własny 6.3.2. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania 6.4. Bilans jako element sprawozdania finansowego dla podmiotów różnej wielkości 7. Podstawy wyceny bilansowej 7.1. Wycena jako element kształtowania sprawozdania finansowego 7.2. Podstawowe zasady wyceny aktywów i pasywów 7.3. Zasady wyceny bilansowej wybranych pozycji sprawozdania finansowego 8. Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa - rachunek zysków i strat 8.1. Istota rachunku zysków i strat 8.2. Podstawowe kategorie rachunku zysków i strat 8.3. Podstawowe elementy rachunku zysków i strat 9. Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa - rachunek przepływów pieniężnych 9.1. Dlaczego rachunek przepływów pieniężnych? 9.2. Obowiązek sporządzania rachunku przepływów pieniężnych i zakres prezentowanych w nim informacji 9.3. Środki pieniężne w rachunku przepływów pieniężnych 9.4. Struktura rachunku przepływów pieniężnych 9.5. Działalność operacyjna 9.6. Działalność inwestycyjna 9.7. Działalność finansowa 9.8. Podsumowanie rachunku przepływów pieniężnych - pozycje D-G 9.9. Metody sporządzania rachunku przepływów pieniężnych 9.10. Ważne wskazówki przy sporządzaniu rachunku przepływów pieniężnych. 10. Wybrane problemy rachunkowości finansowej 10.1. Sprawozdawczość finansowa - zestawienie zmian w kapitale własnym, informacja dodatkowa, sprawozdanie z działalności 10.2. Rachunkowość a podatki 11. Kalkulacja kosztów 11.1. Istota i metody kalkulacji kosztów 11.2. Kalkulacja podziałowa 11.3. Kalkulacja przy produkcji sprzężonej (łącznej) 11.4. Kalkulacja doliczeniowa 11.5. Kalkulacja w rachunku kosztów działań (ABC) 12. Rachunek kosztów pełnych i zmiennych - wpływ na wynik finansowy 12.1. Rola i zadania rachunku kosztów 12.2. Tradycyjne systemy rachunku kosztów i wyników 12.3. Rachunek kosztów pełnych 12.4. Rachunek kosztów zmiennych 13. Wybrane problemy operacyjnej rachunkowości zarządczej 13.1. Wprowadzenie do analizy progu rentowności 13.2. Wyznaczanie progu rentowności 13.3. Marża brutto 13.4. Marża bezpieczeństwa 13.5. Dźwignia operacyjna 13.6. Próg rentowności przy produkcji wieloasortymentowej 13.7. Istota decyzji krótkookresowych 13.8. Krótkookresowe problemy decyzyjne 1. Minimalny zakres informacji zawartych w sprawozdaniu finansowym spółki "ABC" Sp. z o.o., określony zgodnie z załącznikiem nr 1 do ustawy o rachunkowości 2. Przykładowe zestawy egzaminacyjne 3. Zakładowy plan kont 4. Wzory wybranych dokumentów księgowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150303 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, na stronach 381-420.
PODZIAŁ NA GOSPODARKI „RDZENIA" I „PERYFERII" JAKO PUNKT WYJŚCIA DO ANALIZY ŁAŃCUCHÓW TOWAROWYCH 1.1.Ewolucja ujęcia relacji produkcyjnych i handlowych między przedsiębiorstwami 1.2.Koncepcja „systemu-świata" Wallersteina 1.3.Cykliczność w funkcjonowaniu gospodarki „systemu-świata" 1.4.Istota cykli hegemonicznych - faza współzależnej hegemonii 1.5.USA vs Chiny - próby hamowania rozwoju pretendenta 1.6.Dążenie do hegemonii sektorowej - przykład rynku bawełny OD ŁAŃCUCHÓW TOWAROWYCH DO GLOBALNYCH ŁAŃCUCHÓW WARTOŚCI. ZNACZENIE ŁAŃCUCHÓW WARTOŚCI W GOSPODARCE 2.1.Globalne łańcuchy towarowe 2.2.Globalne łańcuchy wartości 2.3.Zarządzanie globalnymi łańcuchami wartości 2.4.Mapowanie globalnych łańcuchów tworzenia wartości 2.4.1.Wprowadzenie w problematykę za pomocą przykładu 2.4.2.Trendy wynikające z mapowania procesów w GVC DETERMINANTY ARCHITEKTURY GLOBALNYCH ŁAŃCUCHÓW WARTOŚCI 3.1. Procesy rozdzielenia produkcji i konsumpcji na drodze do globalizacji gospodarki 3.1.1.Istota i mechanizmy rozdzielania produkcji i konsumpcji 3.1.2.Ekonomia unbundlingu w globalnych łańcuchach wartości 3.1.3.Problem przewagi komparatywnej sektorów i krajów, czyli rekonfiguracja GVC w długim okresie 3.2.Zmiana paradygmatu i archetypy globalnych łańcuchów wartości 3.3.Fiasko industrializacji grupy krajów rozwijających się i Konsensus Waszyngtoński jako recepta na globalizację gospodarki RYNKOWE I REGULACYJNE ASPEKTY TWORZENIA WARUNKÓW DLA ROZWOJU GVC 4.1.Ewolucja procesów rynkowych i regulacji w gospodarce USA 4.1.1.Długie spowolnienie i kryzys produkcji (okres 1960-1985) 4.1.2.„Reaganomika" i jej wpływ na procesy liberalizacji w okresie po 1985 roku 4.2.Wiodąca rola korporacji transnarodowych Stanów Zjednoczonych w GVC 4.2.1.Informacje wprowadzające o korporacjach transnarodowych 4.2.2.Finansowanie działalności korporacji transnarodowych 4.3.Procesy transformacji cyfrowej 4.3.1.Miejsce platform w transformacji cyfrowej 4.3.2.Charakter i efekty kolejnej fazy transformacji cyfrowej 4.4.Rola organizacji międzynarodowych w polityce wspierania GVC 4.5.Problem wyboru adekwatnej teorii międzynarodowej wymiany handlowej 4.5.1.Meandry ewolucji koncepcji handlu międzynarodowego 4.5.2.Eklektyczna teoria internacjonalizacji Dunninga PROCESY FINANSJALIZACJI W ROZWOJU GVC 5.1.Istota i przejawy finansjalizacji - ogólny zarys 5.2.Skutki „dolaryzacji" wymiany handlowej dla krajów rozwijających się 5.2.1.Dolar jako waluta globalna 5.2.2.Udział dolara w transakcjach handlowych 5.3.Monopole intelektualne w globalnych łańcuchach wartości 5.3.1.Rosnąca rola aktywów niematerialnych 5.3.2.Realna władza rynkowa jako efekt monopolizacji 5.4.Procesy finansjalizacji korporacji w świetle badań 5.4.1.Zróżnicowanie reżimów finansjalizacji w długim okresie 5.4.2.Wyniki badań finansjalizacji korporacji FINANSJALIZACJA GLOBALNYCH ŁAŃCUCHÓW WARTOŚCI NA PRZYKŁADZIE APPLE INC 6.1.Organizacja działalności operacyjnej Apple na rynku światowym 6.2.Wykorzystanie inżynierii finansowej w celu maksymalizacji zysków 6.3.Wyznaczniki finansjalizacji działalności gospodarczej korporacji 6.4.Smartfon jako symbol finansjalizacji ZAMIAST ZAKOŃCZENIA - TRENDY W ROZWOJU I AKTUALNY CHARAKTER GVC Ewolucja globalnych łańcuchów wartości Zmniejszenie handlu opartego na arbitrażu kosztów pracy w niektórych łańcuchach wartości Globalne łańcuchy wartości coraz bardziej wiedzochłonne Łańcuchy wartości coraz bardziej regionalne i mniej globalne Zmiana geografii globalnego popytu Wpływ pandemii COVID 19 na funkcjonowanie GVC Determinanty rozwoju przyszłych GVC
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154345 N, 154344 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Bibliografia na stronach [229]-241. Indeks.
Charakterystyka aliansów przedsiębiorstw i przyczyny ich rozwoju we współczesnej gospodarce Czynniki sprzyjające tworzeniu się aliansów przedsiębiorstw Zwiększenie konkurencyjności jako podstawowy motyw tworzenia aliansów oraz rodzaje aliansów Alianse marketingowe na tle innych rodzajów aliansów Charakterystyka aliansów marketingowych Zakres współpracy partnerów aliansów marketingowych Rodzaje aliansów marketingowych i ich znaczenie dla polskich przedsiębiorstw Zarządzanie aliansami marketingowymi jako zarządzanie projektami . Alians marketingowy jako projekt i istota zarządzania projektami Fazy aliansu marketingowego - cykl życia aliansu . Koncepcja aliansu i analiza sytuacji przed stworzeniem aliansu Wybór partnera aliansu Określenie zakresu współpracy Realizacja porozumienia w ramach aliansu marketingowego Kontrola współpracy aliantów oraz analiza skuteczności i efektywności aliansu marketingowego Zakończenie współpracy w ramach aliansu marketingowego Sojusze marek (brand alliances) jako forma sojuszy strategicznych w marketingu Pojęcie i rodzaje sojuszy marek (brand alliances Funkcje sojuszy marek Alianse sponsoringowe w polskich przedsiębiorstwach Wspólne działania promocyjne polskich przedsiębiorstw . Co-branding jako forma sojuszu marek Sojusze marek w działaniach promocyjnych Sojusze marek w ramach programów lojalnościowych Istota i rodzaje sojuszy marek w ramach programów lojalnościowych 126 . Sojusze marek w ramach programu lojalnościowego jednej ze współpracujących marek Sojusze grupy marek w ramach partnerskich programów lojalnościowych Proces tworzenia i funkcjonowania multipartnerskich programów lojalnościowych Skuteczność i efektywność sojuszy m arek Licencjonowanie i franczyza jako formy aliansów marketingowych Licencjonowanie jako forma aliansów marketingowych Franczyza jako forma aliansów marketingowych Franczyza i licencjonowanie jako formy aliansów marketingowych polskich przedsiębiorstw Alianse marketingowe w sferze kultury i w marketingu terytorialnym . Czynniki sprzyjające tworzeniu aliansów organizacji kultury Definicje: kultura, przemysły kultury, przemysły kreatywne, alianse kreatywne . Zakres aliansów w kulturze Kultura i marketing terytorialny Konwergencja mediów jako czynnik stymulujący alianse marketingowe . Istota zjawiska konwergencji mediów Konwergencja mediów jako jeden z czynników stymulujących rozwój aliansów Alianse firm medialnych jako strategia zwiększająca ich konkurencyjność Analiza wybranych przykładów aliansów medialnych Sponsoring - od formy promocji do aliansu marketingowego Sponsoring - charakterystyka i rozwój . Sponsoring jako sposób zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa sponsora Przekształcanie się porozumień sponsoringowych w alianse marketingowe Rodzaje sponsoringu . Sponsoring sportu Sponsoring organizacji kultury
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 261 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI A 20
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147911 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6003 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miejsce wydania według serwisu e-isbn.
Bibliografia, netografia strony [225]-237. Indeks.
Modele współpracy między organizacyjnej Alina Kozarkiewicz 1.1. Znaczenie współpracy międzyorganizacyjnej 1.2. Sieci przedsiębiorstw i relacje międzyorganizacyjne 1.3. Wybrane modele współpracy międzyorganizacyjnej 1.4. Korzyści i bariery współpracy międzyorganizacyjnej 1.5. Rola informacji w zarządzaniu współpracą międzyorganizacyjną 1.6. Rozwój badań nad współpracą międzyorganizacyjną Rachunkowość zarządcza wielu podmiotów Monika Łada 2.1. Rozszerzenie zakresu współczesnej rachunkowości zarządczej 2.2. Zasady kwantyfikacji powiązań międzyorganizacyjnych 2.3. Analiza rentowności łańcucha wartości 2.4. Zastosowanie analizy rentowności w łańcuchu wartości 2.5. Główne wątki badań nad wykorzystaniem międzyorganizacyjnej rachunkowości zarządczej Rachunkowość otwartych ksiąg Monika Łada 3.1. Wymiana informacji zarządczej w relacjach międzyorganizacyjnych 3.2. Koncepcja rachunkowości otwartych ksiąg 3.3. Metody międzyorganizacyjnej rachunkowości zarządczej oparte na danych z otwartych ksiąg partnerów 3.4. Zastosowania rachunkowości otwartych ksiąg 3.5. Wpływ pratktyk rachunkowości otwartych ksiąg na poziom zaufania między partnerami biznesowymi-wyniki badań empircznych Zarządzanie kosztami w łańcuchach dostaw Anna Surowiec 4.1. Koncepcja zarządzania łańcuchem dostaw 4.2. Identyfikacja i klasyfikacja kosztów w łańcuchu dostaw 4.3. Model zarządzania kosztami łańcucha dostaw 4.4. Metody międzyorganizacyjnego zarządzania kosztami w łańcuchu dostaw 4.5. Rachunek kosztów docelowych w łańcuchu dostaw 4.6. Przegląd badań prowadzonych w obszarze zarządzania kosztami łańcucha dostaw. Rozliczenia partnerów grup zakupowych Monika Łada 5.1. Działalność grup zakupowych 5.2. Korzyści i koszty działalności grupy zakupowej 5.3. Metody alokacji korzyści i kosztów na partnerów grupy 5.4. Rozliczenia grup zakupowych aptek w systemie informatycznym Sertum 5.5. Badania nad wykorzystaniem rachunkowości zarządczej w grupach zakupowych Sprawozdawczość zarządcza w sieciach franczyzowych Anna Stronczek 6.1. Franczyza jako forma współpracy międzyorganizacyjnej 6.2. Zasady funkcjonowania sieci franczyzowych 6.3. Rozliczenia pomiędzy partnerami franczyzowymi 6.4. Sieć franczyzowa w praktyce - studium przypadku firmy Abra SA 6.5. Dotychczasowe badania naukowe dotyczące franczyzy Efektywność współpracy w konsorcjach Małgorzata Białas 7.1. Działalność konsorcjów 7.2. Koszty i korzyści działalności konsorcjum 7.3. Konsorcja kredytowe jako przykład współpracy międzyorganizacyjnej w sektorze bankowym 7.4. Badania na temat efektywności konsorcjów Ocena efektywności w partnerstwie publiczno-prywatnym Marta Kołodziej-Hajdo 8.1. Pojęcie i istota partnerstwa publiczno-prywatnego 8.2. Rodzaje modeli współpracy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego 8.3. Korzyści i koszty partnerów 8.4. Pomiar efektywności przedsięwzięć publiczno-prywatnych 8.5. Pomiar efektywności projektu hybrydowego realizowanego w formule PPP Rozliczenia działalności sieci agentów Małgorzata Białas 9.1. Zasady działania sieci agentów 9.2. Zalety i wady podpisania umów agencyjnych 9.3. Współpraca banków i ubezpieczycieli jako przykład udostępniania własnej sieci agentów 9.4. Koszty i korzyści wynikające ze współpracy banków i ubezpieczycieli z wykorzystaniem sieci agentów Rachunkowość zarządcza w chmurze Monika Łada, Magdalena Murdza 10.1. Przetwarzanie informacji zarządczej w chmurze 10.2. Koszty i korzyści z zastosowania chmury 10.3. Biznesowe systemy informatyczne udostępniane w chmurze 10.4. Przykład systemu rachunkowości zarządczej w chmurze 10.5. Badania dotyczące wykorzystania systemów rachunkowości zarządczej w chmurze
Sygnatura czytelni BWZ: X B 77
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148109 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6036 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności